De uitstoot van een goedwerkende Euro 5 en Euro 6 dieselmotor is, mede door het roetfilter, zeer gering. De deeltjes die worden uitgestoten zeer klein, gemiddelde zo'n 80 nanometer. Met het oog zijn deze niet waarneembaar. Een deeltjesteller (of PN meter) kan deze deeltjes wel detecteren en zodoende aangeven dat het dieselvoertuig aan der gestelde norm voldoet.
Deze deeltjesteller is zeer geavanceerd en beschikt over uiterst moderne technieken die in staat zijn om de kleine nanodeeltjes te detecteren. De deeltjes worden aangegeven in #/cm3 (deeltjes per kubieke cm). Een dieselmotor met goedwerkende roetfilter stoot minder dan 20.000 deeltjes uit. Een dieselmotor met defect filter kan miljoenen deeltjes uitstoten!
De INNOVA 500 is een veelzijdige "multigas" analyser die voldoet aan de hoogste technische eisen van dit moment. Door gebruik te maken van de allerlaatste multi-microprocessor technologie is de INNOVA 500 een krachtig analyse systeem dat snel en zeer nauwkeurig alle relevante componenten van het uitlaatgas analyseert. De INNOVA 500 is uitgerust met een moderne volledig digitale meetcel, werkend volgens het "Non Dispersive Infra-Red" principe.
Een compleet nieuwe hoge resolutie diesel roetmeter, de TEN LPA. De Europese Commissie eist dat nieuwe diesel voertuigen voldoen aan de Europese EURO en EURO 6 norm welke voorschrijven dat kleine roetdeeltjes worden gereduceerd om zo luchtverontreiniging tegen te gaan. Bestaande roetmeters hebben een lage resolutie, te laag om emissie waarde van EURO 5 & 6 voertuigen te kunnen meten.
De LPA heeft de mogelijkheid om zeer lage emissie waarde te kunnen detecteren. Doormiddel van de laatste technologie is het mogelijk te constateren of er een defect is aan het roetfilter of andere motor storingen waardoor hogere emissie waarden worden uitgestoten. Moderne diesel voertuigen hebben geavanceerde uitlaatsystemen met DPF (roetfilters) en SRC om schadelijke emissies tot 99,9% te verlagen. Om defecten aan één van de componenten te kunnen constateren is het meetbereik tot 0.5m-1 belangrijk. De LPA voldoet hieraan.
De TEN DSE is een nul-emissie unit. De DSE kan en mag alleen gebruikt worden in combinatie met de TEN LPA Roetmeter. Dit zeer compacte nul-emissie systeem is ontworpen om een nauwkeurige dieselmeting uit te voeren in de werkplaats, zonder vervuilende uitlaatgassen. Zo voldoet u aan de eisen van het RDW en de ARBO. De DSE nul-emissie unit is volledig geïntegreerd met de LPA roetmeter en is daardoor de meest compacte nul-emissie unit die op dit moment op de markt is.
Specificaties TEN AEM | |
---|---|
Power input | 220/240 Volt |
Frequency | 50 Hz |
Max Power | < 100 W |
Display | OLED |
Deeltjesgrootte | 80 Nm |
Meetbereik | 5.000 - 5.000.000 #/cm3 |
Meetnauwkeurigheid | 25.0 |
Response tijd | <15 sec |
Meetfrequentie | 2 Hz |
Gewicht | ca. 8 kg |
Temperatuurbereik | 5 - 40C |
Specificaties INNOVA 500 | |
---|---|
Power supply | 230 Volt AC |
Frequency | 50 Hz |
Max Power | 70 W |
Display | 7 segment LED |
Printer | Thermisch |
Gewicht | 45 kg |
CO | 0-10 vol. % |
COâ‚‚ | 0-20 vol. % |
HC | 0-10.000 vol. pm |
Oâ‚‚ | 0-25 vol. % |
NOx (optional) | 0-5000 vol. ppm |
Lambda | 0.5-4.0 |
Oil temperature | 0-150°C |
RPM | 300-10000 1/m |
Specificatie LPA | |
---|---|
Afmetingen | 420 x 250 x 450 mm (L x B x H) |
Gewicht | 8kg |
Voeding | 90-250 Vac |
50-60 Hz | |
Max. 200 W | |
Omegevingstemperatuur | 0-40°C |
Meetbereik | 0.00-99.9% HSU |
0.000-9.999 m-1 | |
0.0-850 mg/m³ | |
Resolutie | 0.1% HSU |
0.001 m-1 | |
Nulstabiliteit | 0.003 m-1 |
Statische nauwkeurigheid | <0.5% |
Opnamesonde | 2 mtr Ø10 mm (PKW) |
3.5 mtr Ø27 mm (LKW) | |
Communicatie | RS323, USB and Bluetooth |
Specificaties DSE | |
---|---|
Fabrikant | TEN |
Type | DSE |
Voertuigcategorie | < 3500 kg |
Aansluiting ventilator | Ø150mm |
Minimaal debiet ventilator | 800m³/uur |
Maximaal debiet ventilator | 1100m³/uur |
Opnameslang met trechter | Ø80mm, 2.5 meter lang |
De INNOVA 500 Combi is een pakket voor het afnemen van de juiste roetmeting. De INNOVA 500 Combi bestaat uit drie verschillende apparaten, die gezamelijk zorgen voor de juiste roetmeting. De INNOVA 500 Combi bevat de: INNOVA 500 multigastester, LPA Roetmeter en de DSE nul-emissie unit.
De INNOVA 500 is een veelzijdige "multigas” analyser die voldoet aan de hoogste technische eisen van dit moment. Door gebruik te maken van de allerlaatste multi-microprocessor technologie is de INNOVA 500 een krachtig analyse systeem dat snel en zeer nauwkeurig alle relevante componenten van het uitlaatgas analyseert. De INNOVA 500 is uitgerust met een moderne volledig digitale meetcel, werkend volgens het "Non Dispersive Infra-Red” principe.
TEN Automotive presenteert een compleet nieuwe hoge resolutie diesel roetmeter, de TEN LPA. De Europese Commissie eist dat nieuwe diesel voertuigen voldoen aan de Europese EURO 5 en EURO 6 norm welke voorschrijven dat kleine roetdeeltjes worden gereduceerd om zo luchtverontreiniging tegen te gaan. Bestaande roetmeters hebben een lage resolutie, te laag om emissie waarde van EURO 5 & 6 voertuigen te kunnen meten.
De LPA heeft de mogelijkheid om zeer lage emissie waarde te kunnen detecteren. Doormiddel van de laatste technologie is het mogelijk te constateren of er een defect is aan het roetfilter of andere motor storingen waardoor hogere emissie waarden worden uitgestoten. Moderne diesel voertuigen hebben geavanceerde uitlaatsystemen met DPF (roetfilters) en SRC om schadelijke emissies tot 99,9% te verlagen. Om defecten aan één van de componenten te kunnen constateren is het meetbereik tot 0.5 m-1 belangrijk. De LPA voldoet hier aan.
De TEN DSE is een nul-emissie unit. De DSE kan en mag alleen gebruikt worden in combinatie met de TEN LPA Roetmeter. Dit zeer compacte nul-emissie systeem is ontworpen om een nauwkeurige dieselmeting uit te voeren in de werkplaats, zonder vervuilende uitlaatgassen. Zo voldoet u aan de eisen van het RDW en de ARBO.
De DSE nul-emissie unit is volledig geïntegreerd met de LPA roetmeter en is daardoor de meest compacte nul-emissie unit die op dit moment op de markt is.
Specificaties INNOVA 500 | |
---|---|
Power supply | 230 Volt AC |
Frequency | 50 Hz |
Max Power | 70 W |
Display | 7 segment LED |
Printer | Thermisch |
Gewicht | 45 kg |
CO | 0-10 vol. % |
COâ‚‚ | 0-20 vol. % |
HC | 0-10.000 vol. pm |
Oâ‚‚ | 0-25 vol. % |
NOx (optional) | 0-5000 vol. ppm |
Lambda | 0.5-4.0 |
Oil temperature | 0-150°C |
RPM | 300-10000 1/m |
Specificatie LPA | |
---|---|
Afmetingen | 420 x 250 x 450 mm (L x B x H) |
Gewicht | 8kg |
Voeding | 90-250 Vac |
50-60 Hz | |
Max. 200 W | |
Omegevingstemperatuur | 0-40°C |
Meetbereik | 0.00-99.9% HSU |
0.000-9.999 m-1 | |
0.0-850 mg/m³ | |
Resolutie | 0.1% HSU |
0.001 m-1 | |
Nulstabiliteit | 0.003 m-1 |
Statische nauwkeurigheid | <0.5% |
Opnamesonde | 2 mtr Ø10 mm (PKW) |
3.5 mtr Ø27 mm (LKW) | |
Communicatie | RS323, USB and Bluetooth |
Specificaties DSE | |
---|---|
Fabrikant | TEN |
Type | DSE |
Voertuigcategorie | < 3500 kg |
Aansluiting ventilator | Ø150mm |
Minimaal debiet ventilator | 800m³/uur |
Maximaal debiet ventilator | 1100m³/uur |
Opnameslang met trechter | Ø80mm, 2.5 meter lang |
Technisch Bureau Andriessen B.V.